Lochkovský most má další skrytou vadu, o opravě se jedná

Lochkovský most na pražském okruhu má další skrytou vadu a čeká jej oprava. Stavba, na které se objevily vady ve svarech hned při otevření v září 2010, trpí podle studie Inženýrské akademie vnikáním vzduchu mezi ocelové pláty držící vrchní část mostu s vozovkou. Nově zjištěná vada může mít vliv na životnost celé stavby, řekl dnes ČTK mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl. ŘSD nyní jedná o možnostech opravy, akutní nebezpečí řidičům nehrozí.

Ocelové pásnice mostu, což jsou několik centimetrů tlusté ocelové pláty, na sebe nenaléhají. Při průjezdu těžkých nákladních vozidel se tak vzájemně pohybují a netěsnostmi mezi ně vniká vzduch. Ten se následně vypouští a neustálým opakováním tohoto cyklu se výrazně snižuje životnost spojů ocelové konstrukce.
 
Podle ŘSD představuje toto "dýchání lamelových pásnic" skrytou vadu a její vyřešení bude požadovat po zhotoviteli - společnosti Bögl a Krýsl. Ta je mimo jiné podepsána pod mostem ve Studénce, který se v roce 2008 zřítil na projíždějící vlak.
 
Výrazného prodloužení záruční doby mostu z pěti na 20 let dosáhlo ŘSD už na konci roku 2012. Prodloužení lhůty ŘSD požadovalo kvůli vadám ve svarech, které se od otevření mostu pravidelně monitorují ultrazvukem. Tyto praskliny se ale podle zjištění Inženýrské akademie nyní nerozšiřují.
 
Statikou problematického mostu, po kterém denně projede na deset tisíc nákladních aut, se začala v posledních dnech zabývat i policie. Zahájení šetření potvrdilo ČTK Krajské ředitelství policie hlavního města Prahy. Vyšetřovatelé si od ŘSD vyžádali plány mostu i další dokumenty a zahájili výslechy svědků.
 
Most za zhruba miliardu korun je součástí jihozápadní části pražského okruhu, který vyšel přibližně na 20 miliard korun a měří 23 kilometrů. Most stavělo sdružení firem Hochtief, Strabag a Bögl a Krýsl. Poslední z nich prováděla montáž ocelové konstrukce mostu, ve které se vady objevily.
 
zdroj: ČTK