Za tři roky by mohl být hotov vnitřní obchvat Prahy

Praha chce co nejrychleji a za přijatelné náklady dokončit vnitřní okruh města. Prověřuje variantu, že by chybějící východní část obchvatu dočasně vedla po Průmyslové ulici. Podmínkou je vybudování dvou mimoúrovňových křižovatek u Kolbenovy a Poděbradské ulice. ČTK to řekl náměstek primátora Josef Nosek (ODS). Pokud by řidiči mohli město po okruhu objet, mohla by Praha omezit vjezd do centra.

Vnitřní neboli městský okruh vede nyní po Jižní spojce, přes Barrandovský most, tunelem Mrázovka a Strahovským tunelem. Navazující severozápadní část, jejíž součástí je tunelový komplex Blanka, by měla být hotova v roce 2014. Chybět pak bude severovýchodní část.

Proto vedení města uvažuje, že by dopravu v této lokalitě vedla po Liberecké, Kbelské a Průmyslové ulici, které mají podle Noska parametry obchvatu, tedy dva jízdní pruhy pro každý směr. Pro to je ale nutné vybudovat v Hloubětíně dvě mimoúrovňové křižovatky, a to u křížení Kbelské s Kolbenovou a Poděbradskou ulicí.
 
"Vnitřní okruh by byl funkční a mohli bychom zklidnit část centra," řekl ČTK Nosek. V úvahu pak připadá například zavedení nízkoemisních zón či jiná regulace pro vjezd do centra. "Bude možné zklidnit magistrálu, tranzit u Národního muzea ztratí smysl," uvedl.
 
Variantu nyní prověřuje pražská technická správa komunikací (TSK). "Díváme se na technické možnosti a realizovatelnost," řekl ČTK náměstek ředitele TSK Ladislav Pivec. TSK podle něj také připravuje prognózy a odhady toho, kolik automobilů by se na okruh mohlo přemístit.
 
Pokud se město pro variantu rozhodne, chtělo by jí uvést do provozu zřejmě v roce 2015. Náklady se odhadují do dvou miliard korun.
 
Podle Noska by to bylo dočasné řešení. Praha v návaznosti na tunelový komplex Blanka plánuje další tunelové vedení okruhu v oblasti Libně. To by ale stálo desítky miliard korun a na takovou investici nemá Praha v současnosti peníze.
 
zdroj: ČTK